Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

No Comments

SALADE MET QUINOA & FETA

SALADE MET QUINOA & FETA

Lekker als zondagmiddag lunch, een quinoa (spreek je uit als keen-wa) salade met feta. Supergezond en een perfecte vervanger voor pasta of rijst

Waarom Quinoa?

  • Zeer eiwitrijk
  • Goed voor je botten door aanwezigheid van magnesium
  • Quinoa bevat een hoge concentratie vezels, waardoor je het makkelijker kunt verwerken en je bloedsuikerspiegel minder snel stijgt.
  •  Quinoa is glutenvrij
  • Bevat veel ijzer

Ingrediënten voor de salade voor 2 personen:

-1 krop romana sla

– bos radijsjes

– 1 sjalotje in dunne ringetjes

– 200 gram feta

– hand gojibessen

– evt komkommer, tomaten

– quinoa

Dressing

- olijfolie

- witte wijn azijn

- mosterd

- peper

Kook de quinoa volgens aanwijzingen op verpakking en laat afkoelen. Was ondertussen de sla & radijsjes. Scheur de sla in grote stukken en halveer de radijsjes. Snij de feta in stukjes en voeg samen met sjalotjes, gojibessen en radijsjes bij de sla. Maak nu de dressing : meng 1 deel azijn met twee delen olie, theelepeltje mosterd en beetje peper. Meng deze door de sla en mix met de afgekoelde quinoa.

Enjoy

 

 

Submit a Comment